Δύσκολα μπορείς να αντισταθείς στη σοκολάτα το ξέρουμε. Πρόσφατα επιστημονικά αποτελέσματα δείχνουν ότι καλά κάνεις, αφού η σοκολάτα, συγκεκριμένα η μαύρη, όχι μόνο δεν θα σε παχύνει, αλλά θα σε κάνει πιο νέο και υγιή. Ναι καλά διάβασες, αφού η μαύρη σοκολάτα είναι από τις πιο ισχυρές αντιοξειδωτικές τροφές στη φύση και μάλιστα θεωρείται από ειδικούς super-food.
mit-chocolate-egg_0
Σύμφωνα με το σύστημα ORAC που δημιούργησε το University of Boston και μετράει την αντιοξειδωτική δράση των τροφών, οι 5.000 μονάδες ORAC την ημέρα είναι η απαραίτητη πρόσληψη που χρειάζεσαι για υγιές σώμα και δέρμα. Τα 100 γρ. σοκολάτας λοιπόν έχουν 20.816 μονάδες με αποτέλεσμα να βοηθά στην απομάκρυνση των τοξινών και στην πρόληψη του καρκίνου.
Επιπλέον μία πρόσφατη έρευνα που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό Nature Neuroscience, έδειξε ότι τα αντιοξειδωτικά στοιχεία και φλαβονοειδή της μαύρης σοκολάτας προλαμβάνουν τη φθορά των εγκεφαλικών κυττάρων και προάγουν την πνευματική οξύτητα.
Άλλος ένας λόγος για την προτιμάς είναι ότι έχει χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη, ενώ συγκεκριμένα η μαύρη σοκολάτα μπορεί να βελτιώσει ακόμη και τα επίπεδα της ινσουλίνης στα άτομα που πάσχουν από διαβήτη (σε συμφωνία πάντα με γιατρό).
Και το καλύτερο, η τακτική κατανάλωση σοκολάτας ενεργοποιεί τον μεταβολισμό σου και σε βοηθάει να διατηρήσεις χαμηλό δείκτη μάζας σώματος (ΔΜΣ). Στο συμπέρασμα αυτό κατέληξαν πρόσφατα οι επιστήμονες του University of California στο San Diego, συγκεντρώνοντας στοιχεία για τις διατροφικές συνήθειες, την ημερήσια πρόσληψη θερμίδων και τις διακυμάνσεις του δείκτη μάζας σώματος (προκύπτει από τη διαίρεση του βάρους -σε κιλά- με το τετράγωνο του ύψους σου -σε μέτρα) 1.000 ατόμων. Εκείνοι που έτρωγαν σοκολάτα αρκετές φορές την εβδομάδα ήταν κατά μέσο όρο πιο αδύνατοι από όσους την κατανάλωναν περιστασιακά. Παρ’ όλο που σε φορτώνει με αρκετές θερμίδες, η σοκολάτα περιέχει συστατικά που κινητοποιούν το μεταβολισμό. Αυτή είναι η επιστημονική εξήγηση της έρευνας που δημοσιεύτηκε στο Archives of Internal Medicine.