Όταν ξεκινάς να τρέχεις για πρώτη φορά θες από τη μία να ανεβάσεις παλμούς και να κάψεις θερμίδες, αλλά όχι και να ξεπεράσεις τις αντοχές σου με κίνδυνο να προκαλέσεις κάποιο τραυματισμό. Οι παρακάτω συμβουλές θα σε βοηθήσουν να βρεις την ταχύτητα και τον ρυθμό τρεξίματος, σύμφωνα με τη σωματική σου κατάσταση.
√ Το βασικό είναι να μετράς χρόνο και όχι απόσταση. Μέχρι να δυναμώσει το σώμα σου, είναι προτιμότερο να δίνεις περισσότερη βάση στο χρόνο που έτρεξες και να ανεβάζεις σιγά σιγά την απόσταση που διανύεις.
√ Προσπάθησε να μιλήσεις ή να τραγουδήσεις την ώρα που τρέχεις. Το συγκεκριμένο τεστ θα σε βοηθήσει να καταλάβεις που βρίσκεσαι. Εάν μπορείς να τραγουδήσεις, τότε σίγουρα πρέπει να ανεβάσεις ρυθμό. Εάν από την άλλη δεν βγαίνει η φωνή σου, τότε ρίξε ταχύτητα.
√ Να έχεις συνέχεια στο μυαλό σου ότι πρέπει να αρχίσεις με χαλαρούς ρυθμούς που θα σε βοηθήσει να αντέξεις για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Το μεγαλύτερο λάθος των αρχάριων δρομέων είναι ότι τα δίνουν όλα στην αρχή με αποτέλεσμα να κουράζονται πολύ γρήγορα.
√ Άκουσε το σώμα σου. Τον ρυθμό που αναπνέεις ή πως νιώθεις τα πόδια σου. Εάν είσαι πιασμένη για τις επόμενες ημέρες, τότε πρέπει σίγουρα να χαλαρώσεις ρυθμούς.
√ Προσπάθησε να τρέχεις χαλαρά. Όταν ξεκινάς να τρέχεις για πρώτη φορά, είναι λογικό να συμμετέχουν κάποιοι μυς που δεν έχουν ξαναγυμναστεί. Γι’ αυτό χαλάρωσε τα χέρια, τα δάχτυλα και το σαγόνι και μην ξεχνάς να αναπνέεις.