Εάν η μέχρι τώρα δικαιολογία σου για να αποφύγεις τη γυμναστική ήταν ότι δεν έχεις καθόλου χρόνο στη διάθεσή σου, βρες άλλη καλύτερα. Πολλές έρευνες αποδεικνύουν μάλιστα ότι συχνές ασκήσεις έντονης αθλητικής δραστηριότητας μπορεί να έχουν τα ίδια αποτελέσματα για το σώμα όπως και τα συστηματικά προγράμματα. «Οποιαδήποτε μορφή άσκησης είναι καλύτερη από το τίποτα και μάλιστα οι σύντομες, έντονες και επαναλαμβανόμενες ασκήσεις μπορούν να ανταγωνιστούν ένα μακροχρόνιο πρόγραμμα» σύμφωνα με τον Martin Gibala, Ph.D, διευθυντή του τμήματος Κινησιολογίας στο πανεπιστήμιο McMaster στον Καναδά.
Εάν λοιπόν έχεις μόνο 1 λεπτό στη διάθεσή σου καθημερινά, αλλά θέλεις να δυναμώσεις το σώμα σου, η ιδανική άσκηση είναι τα λεγόμενα “burpees”. Η συγκεκριμένη αεροβική άσκηση γυμνάζει όλες τις μυϊκές ομάδες του σώματος, βελτιώνει την ευλυγισία, την ισορροπία, την αντοχή και τη δύναμη. Δες λοιπόν πως γίνεται και χρονομέτρησε τον εαυτό σου για να δεις πόσες επαναλήψεις μπορείς να κάνεις σε 1 μόλις λεπτό.
Τρόπος εκτέλεσης: Στάσου με τα πόδια κολλημένα μεταξύ τους, στη συνέχεια ακούμπησε με τις παλάμες στο πάτωμα, ακριβώς έξω από τα πόδια. Στείλε με δύναμη και τα δύο πόδια ταυτόχρονα πίσω και μείνε με τον κορμό ίσιο στη στάση της «σανίδας». Πήδηξε αμέσως με όλη σου τη δύναμη όσο πιο ψηλά μπορείς, σηκώνοντας παράλληλα και τα χέρια.
Αλλαγές ανάλογα με τη σωματική σου κατάσταση: εάν θέλεις να κάνεις ευκολότερη την άσκηση, πήγαινε ένα ένα πόδι πίσω, όχι και τα δύο μαζί. Εάν πάλι θέλεις να ανεβάσεις τον βαθμό δυσκολίας, μπορείς να κάνεις και ένα push-up πριν την τελική αναπήδηση στον αέρα.
burpees