Η πρόληψη είναι η καλύτερη θεραπεία, το έχεις ακούσει πολλές φορές και γι’ αυτό πρέπει αρκετά συχνά να ελέγχεις την υγεία σου.
Δες λοιπόν 5 βασικούς ελέγχους στο σώμα σου που μπορείς να κάνεις μόνη σου από το σπίτι, χωρίς να απαιτούν ειδικό εξοπλισμό ή χρήματα.
1. Η ψηλάφηση των μαστών μία φορά το μήνα μπορεί να προλάβει τον καρκίνο του μαστού, μία ασθένεια που γνωρίζει έξαρση τα τελευταία χρόνια και ευθύνεται για το θάνατο εκατομμυρίων γυναικών παγκοσμίως.
2. Η μέτρηση του καρδιακού σφυγμού δίνει εικόνα για τη λειτουργία της καρδιάς και βοηθά στην πρόληψη εμφράγματος και άλλων καρδιακών νοσημάτων. Ένας γρήγορος τρόπος είναι να μετρήσετε τους σφυγμούς σας από τον καρπό για 10 δευτερόλεπτα και στη συνέχεια να το πολλαπλασιάσετε με το 6 για να ξέρετε τους σφυγμούς σας ανά λεπτό. (Ο φυσιολογικός αριθμός για τους ενήλικες είναι 60-85 σφυγμοί το λεπτό).
3. Συχνή παρακολούθηση των ελιών σε όλη την επιφάνεια της επιδερμίδας, αφού μπορεί να βοηθήσει στην πρόωρη διάγνωση μελανώματος και καρκίνου του δέρματος. Να θυμάσαι ότι σχεδόν το 90% των μελανωμάτων που εντοπίζονται πρόωρα, μπορούν να θεραπευτούν.
4. Η μεγάλη περιφέρεια της μέσης και της κοιλιάς, συνδέεται με εμφάνιση παχυσαρκίας, χοληστερίνης, υπέρτασης, καρδιακών προβλημάτων και διαβήτη. Η μέγιστη περιφέρεια μέσης για τις γυναίκες είναι τα 80 εκατοστά, ενώ για τους άντρες τα 94, διαφορετικά έχουν μεγάλες πιθανότητες να εμφανίσουν κάποια ασθένεια. Γι’ αυτό φροντίζετε να ελέγχετε και να μετράτε συχνά το σωματικό σας βάρος και την περιφέρεια της μέσης.
5. Η καλή εγκεφαλική λειτουργία σημαίνει καλύτερο επίπεδο ζωής, γι’ αυτό φροντίζετε να ελέγχετε συχνά το μυαλό σας, κάνοντας απλά τεστ μνήμης, όπως για παράδειγμα να θυμηθείτε τη λίστα για ψώνια ή να καταγράψετε τι κάνατε τη χθεσινή ημέρα.