Θες να ξεκινήσεις υγιεινή διατροφή για να χάσεις κιλά ή να διατηρήσεις το σωματικό σου βάρος, αλλά φοβάσαι ότι θα χαλάσεις μια περιουσία… Κι όμως δες πως μπορείς να τρέφεσαι σωστά με τους πιο υγιεινούς και οικονομικούς τρόπους.

Τόνος: Ο τόνος σε κονσέρβα είναι από τους πιο διαδεδομένους τύπους ψαριού παγκοσμίως. Είναι σχετικά οικονομικός, αντέχει για πολύ καιρό και είναι πλούσια πηγή πρωτεΐνης ειδικά για τους αθλητές και όσους προσέχουν τη γραμμή τους. Φρέσκος ή σε κονσέρβα, ο τόνος έχει πολλά θρεπτικά συστατικά και οφέλη για το σώμα. Μία μερίδα τόνου σε κονσέρβα περιέχει 98 θερμίδες, 21 γραμμάρια πρωτεΐνης και 0.8 γραμμάρια λίπους, κάτι που το καθιστά εξαιρετική επιλογή για όσους θέλουν πρωτεΐνη με ελάχιστες θερμίδες και λιπαρά. Επιπλέον, ο τόνος είναι καλή πηγή νιασίνης, βιταμινών A, Β12, D και φωσφόρου.

Νερό: Περισσότερο από το μισό του σώματός μας αποτελείται από νερό και πρέπει να το εκμεταλλευτούμε καθώς καταστέλλει την όρεξη και βοηθά το σώμα να μεταβολίσει το λίπος. Ρυθμίζει επίσης τη θερμοκρασία του σώματος και απομακρύνει από το σώμα μας τις τοξίνες. Πάνω από όλα όμως, το νερό λειτουργεί και ως μεταφορέας θρεπτικών ουσιών και οξυγόνου για την απορρόφηση και τη χρησιμοποίηση των βιταμινών και των μετάλλων.

Αυγά: Το αυγό είναι εξαιρετική πηγή πρωτεΐνης. Σκέψου ότι ένα μόνο αυγό δίνει στον οργανισμό το 11% της αναγκαίας ημερήσιας κατανάλωσης πρωτεϊνών για τον οργανισμό. Επίσης περιέχει βιταμίνες Α, Β, D, ασβέστιο, φώσφορο, κάλιο, απαραίτητα μέταλλα και αντιοξειδωτικά στοιχεία. Ένα βρασμένο αυγό περιέχει περίπου 80 θερμίδες. Υπάρχουν πολλές θεωρίες σχετικά με την κατανάλωση των αυγών και την αύξηση της χοληστερίνης. Παρόλα αυτά, όλο και περισσότερες έρευνες δείχνουν ότι ένα αυγό σε καθημερινή βάση, σε συνδυασμό πάντα με μία ισορροπημένη διατροφή, δεν αυξάνει τα επίπεδα της χοληστερίνης. Αντιθέτως τα τηγανητά φαγητά και τα κορεσμένα λιπαρά είναι αυτά που επιβαρύνουν τον οργανισμό και επηρεάζουν τα επίπεδα της χοληστερίνης. Οι ειδικοί μάλιστα προτείνουν την κατανάλωση μέχρι 4 αυγών μέσα στην εβδομάδα, μεμονωμένα πάντα και όχι όλα μαζί σε ένα γεύμα.

Προϊόντα ολικής άλεσης: Εξαιρετική πηγή φυτικών ινών και υδατανθράκων, είναι πιο οικονομικά από τα επεξεργασμένα τρόφιμα και παρέχουν περισσότερα θρεπτικά συστατικά στον οργανισμό.

Βιολογικά λαχανικά: τα οποία θα φυτέψεις εσύ στον κήπο ή στο μπαλκόνι σου και θα απολαμβάνεις καθημερινά γεύση και άρωμα στην καλύτερη τιμή.

Τέλος, να πηγαίνετε πάντα για ψώνια χορτάτοι ή με λίστα που θα έχετε φτιάξει από το σπίτι και θα φροντίζετε να την τηρήσετε αυστηρά.