Ακολουθείς ισορροπημένη συστηματική διατροφή, αθλείσαι τακτικά αλλά παρόλα αυτά όχι μόνο δεν χάνεις κιλά, αλλά παίρνεις κιόλας. Σύμφωνα με ειδικούς διατροφολόγους, υπάρχουν κάποιοι παθολογικοί ή ψυχολογικοί παράγοντες που επηρεάσουν το σωματικό σου βάρος και μπορεί να οδηγήσουν ακόμη και στην αύξησή του.
Για παράδειγμα, η διαταραχή των ορμονών ή ο θυρεοειδής μπορεί να ευθύνονται για την αύξηση του σωματικού βάρους ή το αίσθημα πρηξίματος. Η κακή λειτουργία του πεπτικού συστήματος και η δυσκοιλιότητα μπορεί να εξηγούν γιατί τρως μία υγιεινή σαλάτα και παχαίνεις.
Η υπερβολική πτώση των καθημερινών θερμίδων που προσλαμβάνεις μπορεί να σημαίνει ότι το σώμα σου μπαίνει σε κατάσταση άμυνας και αποθηκεύει περισσότερο λίπος και άρα δεν μπορείς να χάσεις κιλά. Μπορεί να έχεις δυσανεξία σε κάποιο τρόφιμο, όπως για παράδειγμα στη λακτόζη ή στη γλουτένη χωρίς να το ξέρεις.
Τέλος, το υπερβολικό άγχος και η έλλειψη ύπνου προκαλεί αύξηση του πρηξίματος και του σωματικού βάρους. Μάλιστα μία έρευνα του University Laval του Quebec έδειξε ότι όσοι κοιμούνται λιγότερες από 6 ώρες τη νύχτα έχουν 35% περισσότερες πιθανότητες να αυξήσουν το σωματικό τους βάρος με 5 κιλά μέσα σε μικρό διάστημα 6 μηνών.