Με τον όρο προβιοτικά εννοούμε διάφορες κατηγορίες φιλικών βακτηρίων που εξουδετερώνουν τα βλαβερά, παθογόνα βακτήρια που υπάρχουν στον οργανισμό και συντελούν στην καλή λειτουργία του εντέρου και του πεπτικού συστήματος.
Πηγές προβιοτικών βακτηριών είναι κατά κύριο λόγο τα γαλακτοκομικά προϊόντα και συγκεκριμένα, το γιαούρτι, το ξινόγαλα, το γάλα με πρόσθετα προβιοτικά και το κεφίρ.

Σύμφωνα με μακροχρόνιες έρευνες, τα προβιοτικά:
• Αυξάνουν τον μεταβολισμό και βοηθούν στην καύση λίπους
• Βελτιώνουν τη λειτουργία του πεπτικού συστήματος
• Αντιμετωπίζουν τις λοιμώξεις
• Βελτιώνουν τη λειτουργία του γυναικολογικού και ουροποιητικού συστήματος
• Ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα
• Μειώνουν τη δυσανεξία στη λακτόζη
• Αυξάνουν την ικανότητα του οργανισμού να απορροφά καλύτερα τη βιταμίνη Β και το ασβέστιο
• Μειώνουν τη χοληστερίνη
• Έχουν αντιοξειδωτικές και αντικαρκινικές ιδιότητες
• Μειώνουν τις παρενέργειες από τη χρόνια χρήση φαρμάκων