Οι περισσότεροι έχουμε βρεθεί αντιμέτωποι με το παραπάνω δίλημμα μιας και συλλαμβάνουμε συχνά το στομάχι μας να γουργουρίζει χωρίς να πεινάμε πολύ, αλλά να θέλουμε οπωσδήποτε να φάμε κάτι.\r\n\r\nΗ αιτιολογία του παραπάνω φαινομένου έχει τόσο οργανική όσο και ψυχολογική εξήγηση.\r\n\r\nΑπό βιολογικής πλευράς το αίσθημα της λιγούρας εξηγείται αν έχουμε μείνει πολλές ώρες νηστικοί (παραπάνω από τρίωρο), οπότε παθαίνουμε υπογλυκαιμία (υπερβολική μείωση επιπέδων σακχάρου στο αίμα) και υψηλή έκκριση γαστρικού υγρού στο άδειο στομάχι, που αποτελούν βασική ένδειξη πείνας και εξάντλησης των αποθεμάτων ενέργειας.\r\nΕπιπλέον, ένας άλλος λόγος που μπορεί να τρώτε χωρίς να πεινάτε είναι γιατί υπάρχουν πολλά ερεθίσματα νόστιμων εδεσμάτων γύρω σας ή σας καταλαμβάνει το συναίσθημα του άγχους, της αγωνίας, του θυμού, της λύπης, της μοναξιάς ή της ανίας.\r\n\r\nΩστόσο, είτε τρώτε λόγω πείνας, είτε λόγω ανίας ή άσχημης ψυχολογίας η λύση βρίσκεται στην ισορροπημένη διατροφική συμπεριφορά και στην αναγνώριση της πραγματικής πείνας. Επίσης, είναι σημαντικό να αναγνωρίσουμε ότι το φαγητό είναι η εκπλήρωση μιας βιολογικής ανάγκης και όχι μέσο εκπλήρωσης των συναισθηματικών μας κενών. Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να θυμόμαστε ότι «τρώμε για να ζούμε και δεν ζούμε για να τρώμε». Όπως και να έχει, προκειμένου να αποφύγουμε τα περιττά τσιμπολογήματα είναι σημαντικό να εφαρμόζουμε καθημερινά πρωινό, να ακολουθούμε μικρά και συχνά γεύματα, καθώς επίσης να καταναλώνουμε καθημερινά άφθονα φρούτα, λαχανικά, υγρά, τα οποία προκαλούν γρήγορο κορεσμό.\r\n\r\nΤέλος, σε δύσκολες ώρες πείνας καλό είναι να προτιμάμε:\r\n\r\n♦ Μια δροσερή φρουτοσαλάτα με ποικιλία φρούτων μέλι, κανέλα και ξηρούς καρπούς\r\n♦ Ζελέ light με φρέσκα φρούτα (1/ημέρα)\r\n♦ Γιαούρτι με φρούτα, μέλι και ξηρούς καρπούς\r\n♦ Γιαούρτι με μέλι ή μαρμελάδα ή γλυκό κουταλιού\r\n♦ Δημητριακά ολικής αλέσεως με γάλα 1,5%\r\n♦ Μπάρα δημητριακών ολικής αλέσεως με φρούτα ή με σοκολάτα\r\n♦ Αποξηραμένα φρούτα\r\n♦ Κακάο ρόφημα αναμεμιγμένη με κρύο ή ζεστό γάλα 1,5%\r\n♦ 2-3 μπισκότα τύπου πτι-μπερ ολικής αλέσεως ή κράκερ σίκαλης ή μπισκότα πολυδημητριακών\r\n\r\nEύα Καφετζή\r\nΚλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, BSc