Πολλοί άνθρωποι έχουν συνδέσει το σπανάκι με τη δύναμη, αλλά δεν γνωρίζουν στην πραγματικότητα για ποιο λόγο τα φυλλώδη πράσινα λαχανικά τους κάνουν πιο δυνατούς.
Σύμφωνα με μία έρευνα του Karolinska Institute, χρηματοδοτούμενη από το Swedish Research Council, το Swedish National Centre for Research in Sports και το National Institute for Arthritis and Musculoskeletal and Skin Diseases (NIAMS), οι νιτρικές ουσίες που βρίσκονται στο σπανάκι, αυξάνουν σημαντικά τη μυϊκή δύναμη.
Το σπανάκι είναι η κύρια πηγή νιτρικών ουσιών και ακολουθούν τα παντζάρια και άλλα λαχανικά, όπως το μαρούλι .Κατά τη διάρκεια της έρευνας, οι επιστήμονες έβαλαν για εφτά ημέρες νιτρικές ουσίες στο νερό που έπινε μια ομάδα ποντικιών και έπειτα συνέκριναν τη μυϊκή τους δύναμη. Η ποσότητα των νιτρικών ουσιών που λάμβαναν τα ποντίκια ισοδυναμούσε με 250 περίπου γραμμάρια φρέσκου σπανακιού.
Μετά από 7 ημέρες, οι επιστήμονες εξέτασαν διαφορετικές μυϊκές ομάδες των ποντικιών. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι τα ποντίκια που κατανάλωναν νιτρικές ουσίες είχαν αυξήσει κατά πολύ τη δύναμή τους. Η μεγαλύτερη αλλαγή παρατηρήθηκε στους μυς των ποδιών.
Επιπλέον η ομάδα ανακάλυψε ότι τα ποντίκια του πειράματος είχαν μεγάλη συγκέντρωση δύο διαφορετικών πρωτεϊνών, CASQ1 και DHPR. Αυτές οι πρωτεΐνες βοηθούσαν τους μυς να αποθηκεύσουν και να απελευθερώσουν ασβέστιο, το οποίο είναι απαραίτητο για την ενδυνάμωση των μυών.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το σπανάκι, όπως και τα περισσότερα φρούτα και λαχανικά έχει περισσότερα οφέλη όταν τρώγεται ωμό.
Για όσους λοιπόν αθλούνται και ακολουθούν υγιεινό τρόπο διατροφής, σας βρήκαμε την αγαπημένη σαλάτα με σπανάκι της Jessica Alba, η οποία όχι μόνο θα σας βοηθήσει να αδυνατίσετε, αλλά και να αποκτήσετε πιο γρήγορα γράμμωση.
1. Ξεχωρίστε τα φρέσκα φύλλα σπανακιού από το κοτσάνι και κάντε τους απαλό μασάζ με νερό από καρύδα, λίγο ελαιόλαδο και λίγες σταγόνες φρέσκου λεμονιού. Αυτό θα τα βοηθήσει να μαλακώσουν, αλλά και να αποκτήσουν πιο ενδιαφέρουσα γεύση.
2. Προσθέστε λίγο ελαιόλαδο, φρέσκα ή αποξηραμένα αντιοξειδωτικά φρούτα όπως goji berries και blueberries, ξηρούς καρπούς , ντομάτα και αβοκάντο.
3. Στο τέλος πασπαλίστε με ψιλοκομμένο αμύγδαλο.