Όλο σκας κι όλο αναρωτιέσαι: μα γιατί δεν χάνεις βάρος, παρ’ όλο που και γυμνάζεσαι και προσπαθείς να τρέφεσαι σωστά. Μήπως έχει μπλοκάρει ο μεταβολισμός σου; Ποιά λάθη ενδέχεται να σ’ εμποδίσουν να γίνεις αδύνατη μέχρι το πρώτο σου μπάνιο στη θάλασσα;

1. Είναι παράξενο αλλά οι επιστήμονες επιμένουν πως το αδυνάτισμα μοιάζει πολύ με το γάμο: για να είναι επιτυχημένο, πρέπει να διατηρείς τη μακροχρόνια σχέση μαζί του με αγάπη, υγιεινές επιλογές, χωρίς απιστίες ενώ πρέπει να θυμάσαι διαρκώς γιατί το παντρεύτηκες το αγόρι ή γιατί είπες ναι στο αδυνάτισμα εξ’ αρχής. Αντίθετα, όσο περισσότερες απιστίες κάνεις ή όσο χάνεις την πίστη σου σε αυτό και αναρωτιέσαι γιατί δεν τα παρατάς ή γιατί ξεκίνησες την προσπάθεια να χάσεις κιλά, τόσο θα χάνεις τον στόχο και η ζυγαριά θα κολλάει.

2. Σκέψου πως θέλεις να χάσεις κιλά για ένα σωρό άλλους λόγους εκτός του πως φαίνεσαι στο μπικίνι. Μια υγιής σιλουέτα θα σε σώσει από δεκάδες προβλήματα υγείας από κράμπες στα πόδια μέχρι προβλήματα καρδιάς ή εμφάνιση καρκίνου. Άσε που αν το κίνητρό σου είναι εξωτερικό (όπως το να χωράς στο μπικίνι ή ν’ αδυνατίσεις επειδή το αγόρι σου προτιμά τις λεπτές) και καθόλου δεν θα σε βοηθήσει στη μάχη με τη ζυγαριά. Το αντίθετο μάλιστα. Έρευνα έδειξε πως οι γυναίκες που ξεκινούν με κάποιο ελεγχόμενο ή εξωτερικό κίνητρο έχασαν μόλις 1 κιλό σε 16 εβδομάδες σε αντίθεση με εκείνες που έκαναν δίαιτα για προσωπικούς λόγους υγείας ή για ν’ αποκτήσουν μεγαλύτερη ενέργεια, οι οποίες στο σύνολό τους έχασαν περί τα 6 κιλά στο ίδιο διάστημα των 16 εβδομάδων.

3. Σταμάτα να ζυγίζεσαι κάθε ώρα και στιγμή: το λέμε και το ξαναλέμε. Όσο πιο πολύ παθιάζεσαι με το νούμερο της ζυγαριάς, τόσο το άγχος σε καταβάλλει και ο μεταβολισμός κολλάει. Αντί ν’ αφήνεις τη ζυγαριά να ελέγχει τη ζωή σου και τα πράγματα που θα μπορούσες να κάνεις με φίλους, δες ένα ειδικό διατροφολόγο που θα φροντίσει να σου δώσει τη σωστή διατροφή για να τρέξεις τον μεταβολισμό σου. Μια άλλη ιδέα θα ήταν να γράψεις σε ένα χαρτί τους στόχους αλλά και τις επιτυχίες σου στη μάχη με το αδυνάτισμα, για να μπορείς να επιστρέφεις σε αυτό κάθε φορά που κολλά η ζυγαριά και νιώθεις ότι χάνεις τη μάχη με το αδυνάτισμα. Στο ίδιο χαρτί, φρόντισε να γράψεις και τους λόγους και τα κίνητρα που σε έσπρωξαν στη δίαιτα εξ’ αρχής!

4. Βρες 8 ώρες και κοιμήσου: για να σου μείνει αντοχή στη μάχη με το αδυνάτισμα πρέπει να διαθέτεις ενέργεια. Έρευνες έχουν δείξει πως όσο περισσότερος ύπνος σου λείπει, τόσο λιγότερη δύναμη ψυχής διαθέτεις. Το ίδιο ισχύει και για την έλλειψη φαγητού. Αν πεθαίνεις στην πείνα, τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα μειώνονται και χάνεις τον έλεγχο γεμίζοντας το μυαλό σου με απαισιοδοξία. Αν θέλεις να ξεκολλήσεις τον στάσιμο μεταβολισμό σου, είναι σημαντικό να διατηρείς το σώμα και το πνεύμα σου ξεκούραστο και γεμάτο ενέργεια. Μην ξεχνάς να τρως μικρά και συχνά γεύματα ενώ ταυτόχρονα εξασφάλισε πως θα κοιμάσαι τουλάχιστον 7 με 8 ώρες καθημερινά.

5. Μη βιάζεσαι τόσο: σίγουρα θα ήταν πολύ εύκολο να πατάς ένα μαγικό κουμπί και να γίνεσαι στιλάκι στο λεπτό. Έλα όμως που μαγικά κουμπιά δεν υπάρχουν και όσο χάνεις την υπομονή σου στο αδυνάτισμα, τόσο κάνεις το μεταβολισμό σου να κολλά. Οι συνήθειες και οι συμπεριφορές που έχεις αναπτύξει εδώ και καιρό δεν μπορούν να εξαφανιστούν σε ένα βράδυ επειδή αποφάσισες πως θ’ αλλάξεις. Δώσε στο σώμα και στο πνεύμα σου τον χρόνο να προσαρμοστεί στις αλλαγές που οπωσδήποτε συμβαίνουν για καλό!Εν τω μεταξύ, μια φορά στο τόσο, πες ναι σε ένα διατροφικό πειρασμό που θα δώσει στον οργανισμό το σοκ που χρειάζεται για να μην συνηθίζει τα ίδια και τα ίδια καθημερινά.

6. Θυμήσου τον κανόνα του 80/20: δεν είναι κακό μια φορά στο τόσο, να τεμπελιάζεις και να ξεχνάς την άσκηση! Αυτό που δεν πρέπει να κάνεις είναι να ξεπερνάς το χρυσό κανόνα του 80/ 20. Αν τεμπελιάζεις φρόντισε να μην συμβαίνει αυτό πάνω από το 20% της ώρας που αφιερώνεις κανονικά στην γυμναστική ενώ αν προσεγγίζεις το 80%, τότε θα πετύχεις τον στόχο σου πιο γρήγορα. Αντίθετα, όσο μεγαλώνει το ποσοστό τεμπελιάς, όλο θα πέφτεις στο βούρκο του καθισιού και ο μεταβολισμός δεν θα τρέχει με τίποτα, όπως κι εσύ!