Η Κινόα αν και μοιάζει με δημητριακό, στην πραγματικότητα είναι ο αποξηραμένος καρπός ενός φυτού της Λατινικής Αμερικής και καλλιεργείται εδώ και 5.000 χρόνια από τους κατοίκους της Βολιβίας, του Περού και της Χιλής. Κατά καιρούς, της έχουν αποδοθεί διάφορα ονόματα, όπως “μητέρα των δημητριακών” και “χρυσάφι των Ίνκας” εξαιτίας της τεράστιας διατροφικής της αξίας. Σήμερα η Κινόα θεωρείται η “υπερτροφή ” του μέλλοντος χάρη στην υψηλή της περιεκτικότητα σε πρωτείνη (13%). Είναι πολύ πλούσια σε αμινοξέα, λυσίνη, μεθιονίνη, κυστίνη και φυτικές ίνες. Επίσης, περιέχει κάλιο, σίδηρο, ψευδάργυρο και διάφορες βιταμίνες του συμπλέγματος Β. Η Κινόα επιπλέον περιέχει Ωμέγα 3 λιπαρά οξέα, τα οποία βοηθούν στην καλή λειτουργία της καρδιάς και τέλος είναι καλή πηγή φωσφόρου, μαγνησίου και σιδήρου. Δεν περιέχει γλουτένη και χωνεύεται ευκολότερα από το σιτάρι, το καλαμπόκι ή τη σίκαλη.
Η NASA εξετάζει τη χρήση της Κινόα σε ένα ερευνητικό πρόγραμμα για μακροχρόνιες επανδρωμένες αποστολές, ενώ ο Οργανισμός Τροφίμων και Γεωργίας του ΟΗΕ δηλώνει ότι είναι τόσο θρεπτική, όσο και το μητρικό γάλα.
Τρόπος μαγειρέματος:
Ο τρόπος μαγειρέματος της Κινόα δεν διαφέρει από του ρυζιού.
• Πολύ καλό πλύσιμο των σπόρων
• Σε νερό που βράζει προσθέτουμε τους σπόρους (Η αναλογία είναι 2 φλυτζάνια νερό / 1 φλυτζάνι σπόροι Κινοά).
• Βράζουμε για 15 με 20 λεπτά περίπου.
• Το αφήνουμε να κρυώσει 5 λεπτά και σερβίρουμε.
Η Κινόα μπορεί να αντικαταστήσει όλα τα φαγητά που περιέχουν ρύζι ή να συνοδεύσει το κρέας και τις σαλάτες. Επίσης, μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως πρωινό με σταφίδες και ξηρούς καρπούς.
5.12.14