Όσο θυμάμαι τον εαυτό μου ως προπονητή-γυμναστή πάντα μια από τις πρώτες ερωτήσεις που δεχόμουν και δέχομαι είναι να τους πω τη γνώμη μου για το σύστημα προπόνησης που ακολουθούν και φυσικά αν είναι το καλύτερο και αν όχι τότε ποιο.\r\n\r\nTRX, Pilates, Running,Yoga, Powerplate, Aerobic,Body Building,Πολεμικές Τέχνες, Running, Aerial Yoga, AcrobatDancing, Miha… Να αναφέρω κι άλλα;\r\n\r\nΚάθε πρόγραμμα προπόνησης πρέπει να σχεδιάζεται με βάση τους στόχους και κυρίως τις ανάγκες κάθε ασκούμενου. Αρκετά συστήματα προπόνησης εμφανίζονται κατά καιρούς ως τα πιο αποτελεσματικά. Αυτό συμβαίνει γιατί είναι αρκετά δημοφιλή σε πολλούς ασκούμενους με συνέπεια να αποκτήσουν θετική φήμη. Ωστόσο κατά τις πρώτες εβδομάδες εξάσκησης οποιοδήποτε πρόγραμμα προπόνησης όταν εφαρμόζεται συστηματικά οδηγεί σε θετικές προσαρμογές. Επίσης ορισμένοι έμπειροι αθλητές τα προβάλλουν έντεχνα ως πιο αποτελεσματικά από κάποια αλλά ή έχουν προωθηθεί από ορισμένες εταιρίες η άτομα που ενδιαφέρονται για εμπορική εκμετάλλευση.\r\n\r\nΑπο την άλλη μεριά, ένα σύστημα προπόνησης μπορεί να είναι δημοφιλές γιατί είναι σύντομο σε διάρκεια, γεγονός που εξυπηρετεί το σύγχρονο τρόπο ζωής στις μεγάλες πόλεις. Ο αριθμός των σετ, των επαναληψεων, του διαλείμματος, κ.α. μπορούν να οδηγήσουν σ’ένα σχεδόν απεριόριστο αριθμό συστημάτων προπόνησης, τα οποία όμως αν δεν έχουν περιοδική εφαρμογή σύμφωνα με τις αρχές της επιστήμης της προπονητικής θα οδηγούν υστέρα από λίγους μήνες πάντα σε στασιμότητα της ανάπτυξης της μυϊκής δύναμης.\r\nimagegen.ashx\r\nΗ απάντηση λοιπόν βρίσκεται στη χρήση ενός ημερολογίου προπόνησης. Χωρίς Η.Π είναι αδύνατη η επανάληψη της εφαρμογής ενός επιτυχημένου προγράμματος αύξησης της δύναμης, της ισχύος ή της μυϊκής υπερτροφίας. Επίσης οι επαναλήψεις, οι σειρές και η αντίσταση που χρησιμοποιούνται σ’ένα πρόγραμμα πρέπει να καταγραφούν ως δεδομένα με βάση τα οποία θα σχεδιαστεί η επόμενη προπόνηση. Το ημερολόγιο προπόνησης μπορεί να απαντήσει εν τέλει ποιο είναι το καλύτερο σύστημα προπόνησης και πόσο χρόνο μπορεί να εφαρμοστεί πριν παρουσιαστεί η στασιμότητα στις προσαρμογές. Επιπλέον, μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως κίνητρο, γιατί οι ασκούμενοι μπορούν να διαπιστώσουν την πρόοδό τους κατά τη διάρκεια μιας προπονητικής περιόδου.\r\n\r\nΜήπως όμως και αυτό είναι κάτι το οποίο αφενός αγνοούν ως προς την ύπαρξη και χρήση του και αφετέρου δεν συμφέρει πολλούς “γυμναστές”-έμπορους του fitness;\r\n\r\n\r\nΒησσαρίων Ζέρβας\r\nC.C.W..C, P.T Spectrum Health Rehabilitation & Sports