Λείπει ο χαλβάς από τη Σαρακοστή; Δεν λείπει και πολύ καλά κάνει, αφού ο χαλβάς θεωρείται ένα από τους πιο υγιεινούς γλυκούς πειρασμούς. Ο χαλβάς έχει μεγάλη διατροφική αξία και οφέλη για τον οργανισμό. Το βασικό συστατικό του είναι το ταχίνι (αλεσμένο σουσάμι), ενώ περιέχει ζάχαρη, μέλι, ξηρούς καρπούς και σοκολάτα.
Το σουσάμι είναι πλούσιο σε αμινοξέα, καλά λιπαρά οξέα και πολλά αντιοξειδωτικά συστατικά. Οι ξηροί καρποί και το μέλι αυξάνουν την αντιγηραντική και αντιυπερτασική του δράση. Με ένα μέτριο κομμάτι χαλβά παίρνεις βιταμίνη Ε, σύμπλεγμα βιταμινών Β, μέταλλα, πρωτεΐνες και λιπαρά οξέα, δηλ απαραίτητα θρεπτικά στοιχεία που χρειάζεται ο οργανισμός. Επίσης, η κατανάλωση χαλβά ενδείκνυται σε άτομα με ασθενές ανοσοποιητικό σύστημα, καθώς και σε υπερτασικούς.
Ο χαλβάς μπορεί να θεωρείται υγιεινή επιλογή, αλλά πρέπει να προσέξετε την ποσότητα που θα καταναλώσετε, αφού περιέχει πολλές θερμίδες. 100 γρ. χαλβά ισοδυναμούν με 500 θερμίδες περίπου, ενώ η υπερβολική κατανάλωση μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση του σωματικού βάρους.
Extra tip: Αν στύψετε λίγο φρέσκο λεμόνι πάνω από το χαλβά, αυξάνετε στο διπλάσιο την αντιοξειδωτική του δράση.