Πόσο καλά γνωρίζεις τι είναι αλήθεια και τι ψέματα για την καλή κατάσταση της καρδιάς σου? Πολλά από όσα πιστεύαμε και ακούγαμε όλα αυτά τα χρόνια αποδείχθηκε ότι είναι απλά μύθοι. Μάθε όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις, παρακάτω.
Μύθος 1: Οι καρδιαγγειακές παθήσεις είναι περισσότερο πρόβλημα των ανδρών. Το 2008 το ποσοστό θνησιμότητας των ανδρών λόγω καρδιαγγειακών παθήσεων άγγιξε το 28%, ενώ στο γυναικείο φύλο το ποσοστό έφτασε το 29,7%.
Μύθος 2: Μία ασπιρίνη την ημέρα τον γιατρό τον κάνει πέρα #not. Η λήψη της ασπιρίνης σε μικρές δόσεις δεν είναι σίγουρο ότι μειώνει τον κίνδυνο των καρδιαγγειακών ή εγκεφαλικών παθήσεων. Ωστόσο βοηθάει στην δευτερεύουσα πρόληψη, δηλαδή αυτούς που ήδη έχουν υποστεί έμφραγμα ή εγκεφαλικό και φαίνεται να αποτρέπει την επανεμφάνισή του.
Μύθος 3: Οι άνθρωποι με υψηλή πίεση ή χοληστερίνη εμφανίζουν συμπτώματα. Στις περισσότερες περιπτώσεις δεν υπάρχουν συμπτώματα που προειδοποιούν, αλλά ο τακτικός έλεγχος είναι αυτός που υποδεικνύει το πρόβλημα.
Mύθος 4: Το καρδιακό επεισόδιο ξεκινάει πάντα με πόνο στο στήθος. Αν και ο πόνος στο στήθος είναι ένα από τα πιο συχνά συμπτώματα όταν πρόκειται για έμφραγμα, σε πολλές περιπτώσεις περιγράφεται ως πιο ήπιος και μοιάζει περισσότερο με βάρος στο στήθος ή σαν απλή δυσφορία.
Mύθος 5: Οι καρδιαγγειακές παθήσεις είναι μόνο κληρονομικές. Η γενετική παίζει σημαντικό ρόλο σε πολλές ασθένειες, αλλά σε θέματα που σχετίζονται με καρδιακά επεισόδια εξίσου σημαντικοί παράγοντες είναι η διατροφή και ο τρόπος ζωής.
Mύθος 6: Μόνο οι ηλικιωμένοι κινδυνεύουν από καρδιαγγειακές παθήσεις. Οι γυναίκες άνω των 50 είναι σίγουρα πιο επιρρεπείς, αλλά και οι πιο νεαρές σε ηλικία γυναίκες μπορεί να εκτεθούν στον κίνδυνο ανάλογα με την κατάστασή τους, δηλαδή αν χρησιμοποιούν αντισυλληπτικά χάπια, αν καπνίζουν κ.τ.λ.
Mύθος 7: Η διατροφή μου είναι χαμηλή σε λιπαρά οπότε δεν διατρέχω κανέναν κίνδυνο. Η κατανάλωση λιπαρών δεν σχετίζεται με την ουσιαστική μείωση του κινδύνου για καρδιαγγειακά νοσήματα. Θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη και τα συστατικά που χρησιμοποιούνται ως υποκατάστατα των λιπαρών στις τροφές που καταναλώνεις.
Μύθος 8: Τα αβγά επιβαρύνουν την υγεία εφόσον αυξάνουν την χοληστερίνη. Σε μία μελέτη που έγινε το 2013 αποδείχθηκε ότι αυτοί που τρώνε ένα αβγό την ημέρα, αλλά ακολουθούν έναν υγιεινό τρόπο ζωής έχουν λιγότερες πιθανότητες να νοσήσουν από άλλους που σπάνια τρώνε αβγά, αλλά δεν προσέχουν τόσο την υγεία τους.
Mύθος 9: Όσοι πάσχουν από κάποιο καρδιαγγειακό νόσημα πρέπει να αποφεύγουν την γυμναστική. Η τακτική άσκηση είναι ένα από τα καλύτερα γιατρικά για όλους μας και σε πολλές περιπτώσεις, είναι πιο αποτελεσματική ακόμα και από θεραπεία με φάρμακα.