Το αυγό είναι ένας από τους πρωταγωνιστές του Πασχαλινού τραπεζιού. Βαμμένα, βρασμένα και πάνω στο τραπέζι… Εάν είστε αθλητές ή βρίσκεστε σε περίοδο δίαιτας, ξέρετε ότι το αυγό θεωρείται βασικό κομμάτι της διατροφής. Αυτό σημαίνει ότι θεωρούνται σύμμαχοι στο αδυνάτισμα. Μέχρι πόσα όμως μπορούμε να φάμε και πως επηρεάζουν τη χοληστερίνη?
nΚαταρχάς, το αυγό είναι εξαιρετική πηγή πρωτεΐνης. Σκέψου ότι ένα μόνο αυγό δίνει στον οργανισμό το 11% της αναγκαίας ημερήσιας κατανάλωσης πρωτεϊνών για τον οργανισμό. Επίσης περιέχει βιταμίνες Α, Β, D, ασβέστιο, φώσφορο, κάλιο, απαραίτητα μέταλλα και αντιοξειδωτικά στοιχεία. Ένα βρασμένο αυγό περιέχει περίπου 80 θερμίδες.
Υπάρχουν πολλές θεωρίες σχετικά με την κατανάλωση των αυγών και την αύξηση της χοληστερίνης. Παρόλα αυτά, όλο και περισσότερες έρευνες δείχνουν ότι ένα αυγό σε καθημερινή βάση, σε συνδυασμό πάντα με μία ισορροπημένη διατροφή, δεν αυξάνει τα επίπεδα της χοληστερίνης. Αντιθέτως τα τηγανητά φαγητά και τα κορεσμένα λιπαρά είναι αυτά που επιβαρύνουν τον οργανισμό και επηρεάζουν τα επίπεδα της χοληστερίνης. Οι ειδικοί μάλιστα προτείνουν την κατανάλωση μέχρι 4 αυγών μέσα στην εβδομάδα, μεμονωμένα πάντα και όχι όλα μαζί σε ένα γεύμα.
Επίσης σύμφωνα με έρευνες, το αυγό όταν τρώγεται το πρωί, βοηθά στο αδυνάτισμα, αφού αυξάνει το αίσθημα του κορεσμού, γεμίζει το στομάχι και συμβάλλει στην πρόσληψη λιγότερων θερμίδων κατά τη διάρκεια της ημέρας.