Ο όρος «υγιεινός τρόπος διατροφής», εκτός του τι τρώμε, περιλαμβάνει και τον τρόπο με τον οποίο μαγειρεύουμε ένα φαγητό.
Έτσι, καλό θα είναι να προτιμούμε:
Το ψήσιμο στον φούρνο. Η μέθοδος αυτή είναι ασφαλής. Τα δε τρόφιμα είναι σκεπασμένα από το καπάκι του σκεύους που τοποθετούνται μέσα, ενώ προσθέτετε και λίγο νερό. το οποίο είναι απαραίτητο για το καλό μαγείρεμα του τροφίμου.
Τα ψητά στην κατσαρόλα. Προσθέτουμε μια μικρή σχάρα στον πάτο της κατσαρόλας και ειδικά όταν πρόκειται για κρέας, κοτόπουλο, ψάρι, έτσι ώστε να μη μαγειρεύονται στο λίπος τους. Οι 75 βαθμοί Κελσίου είναι η ιδανική θερμοκρασία για ένα καλό μαγείρεμα, ώστε να μη χάνεται η θρεπτική αξία και να μην εγκλωβίζεται το λίπος στις καμένες ίνες.
Το ψήσιμο στα κάρβουνα. Η μέθοδος αυτή είναι γρήγορη, το λίπος λιώνει και απομακρύνεται, είτε το φαγητό είναι κρέας είτε ψάρι. Ωστόσο, έχει συσχετιστεί με την αύξηση εμφάνισης καρκίνου λόγω των νιτροζαμινών που δημιουργούνται και για το λόγο αυτό συστήνεται να μην χρησιμοποιείται συχνά ως μέθοδος μαγειρέματος.
Το βράσιμο σε χαμηλή φωτιά. Χρησιμοποιείτε σκεύος αντίστοιχου μεγέθους με το μέγεθος του τροφίμου που πρόκειται να μαγειρευτεί. Η προσθήκη νερού είναι απαραίτητη για το βράσιμο ή το ψήσιμο αντίστοιχα. Αποτελεί ιδανική μέθοδο μαγειρέματος για τα λαχανικά.
Το μαγείρεμα στον ατμό. Είναι ένας τρόπος μαγειρέματος που δεν αφήνει τα τρόφιμα να καούν ή να στεγνώσουν, επιτρέποντάς τους να διατηρήσουν το φυσικό τους χρώμα και όλες τις θρεπτικές ουσίες που περιέχουν.
– Ποσέ. Για να κάνετε το κοτόπουλο ή το ψάρι ποσέ, βάλτε το στην κατσαρόλα με λίγο νερό και τοποθετήστε την κατσαρόλα στο κατάλληλο μάτι. Η μέθοδος αυτή ενδείκνυται όταν έχετε σκοπό να σερβίρετε το φαγητό με σάλτσα από πουρέ λαχανικών.