Είτε προτιμάς να γυμνάζεσαι με το περπάτημα, είτε με το τρέξιμο, το σίγουρο είναι ότι κάνεις καλό στο σώμα σου. Σου παρουσιάζουμε ποιος τρόπος είναι ο πιο κατάλληλος, ανάλογα με τον στόχο που θέλεις να πετύχεις, όπως το να χάσεις βάρος.
Για καθημερινή άσκηση
Πέρα από τα σημαντικά οφέλη, το καθημερινό τρέξιμο μπορεί να καταπονήσει τον οργανισμό και το σώμα σου. Για να μείνεις υγιής με το τρέξιμο, οι ειδικοί προτείνουν να το κάνεις μέχρι 5 φορές την εβδομάδα. Το περπάτημα όμως, μπορεί να σε γυμνάσει χωρίς να κουράσει το σώμα σου, ειδικά αν ανησυχείς για τραυματισμούς ή αν έχεις υποστεί ήδη κάποιον τραυματισμό.
Για χάσιμο βάρους
Με απλά μαθηματικά, εδώ κερδίζει το τρέξιμο. Με 1 ώρα γρήγορου περπατήματος μπορείς να κάψεις μέχρι και 300 θερμίδες. Αν κάνεις τον ίδιο χρόνο όμως στο τρέξιμο, μπορείς να διπλασιάσεις την απώλεια των θερμίδων.
Για τον έλεγχο της όρεξης
Έχεις παρατηρήσει ότι όσο γυμνάζεσαι μειώνεται η όρεξή σου? Τα επίπεδα των ορμονών που ρυθμίζουν την όρεξή μας αυξάνονται όταν γυμναζόμαστε, με αποτέλεσμα να καταστέλλουν το αίσθημα της πείνας. Σύμφωνα με έρευνες, τις λιγότερες θερμίδες καταναλώνουν αυτοί που προτιμούν το τρέξιμο και ακολουθούν αυτοί που προτιμούν το περπάτημα, σε απόλυτη αντίθεση φυσικά με αυτούς που κάνουν καθιστική ζωή, οι οποίοι τείνουν να καταναλώνουν 300 θερμίδες παραπάνω από αυτές που καίνε. Αν θέλεις λοιπόν να μειώσεις την όρεξή σου, ο πιο αποτελεσματικός τρόπος είναι το τρέξιμο. Μην ξεχνάς μόνο, να ενυδατώνεις τον οργανισμό σου.
Για την υγεία γενικά
Αν θέλεις απλά να είσαι και να παραμένεις υγιής, το περπάτημα είναι το ίδιο καλό με το τρέξιμο. Έρευνες έχουν δείξει ότι αν η ενεργειακή δαπάνη είναι η ίδια, όποιον τρόπο και να ακολουθήσεις θα βοηθήσει στη διατήρηση της υγείας σου. Μισή ώρα με 45 λεπτά είναι ο ιδανικός χρόνος για καθημερινή γυμναστική.