Ξεκινάμε από ένα δεδομένο. Είτε είναι στο βουνό, είτε είναι στην πόλη ή ακόμα και στατικό ποδήλατο μπροστά στην τηλεόραση, το ποδήλατο είναι εξαιρετική και ιδιαίτερα αποτελεσματική μορφή αερόβιας άσκησης που γυμνάζει όλο το σώμα και βελτιώνει τη λειτουργία του καρδια-αναπνευστικού συστήματος.
Εάν είσαι αρχάρια στο σπορ, πρέπει να σκεφτείς τι είναι αυτό που θέλεις να πετύχεις με το ποδήλατο και τι τύπος είσαι. Για παράδειγμα εάν θέλεις να ασχοληθείς με το ποδήλατο για να αδυνατίσεις και παράλληλα να δυναμώσεις το σώμα σου, τότε το ποδήλατο πόλης είναι η καλύτερη επιλογή. Αντιθέτως, εάν σου αρέσουν οι πιο extreme καταστάσεις και αγαπάς τη φύση, τότε μην το συζητάς, το mountain bike σου ταιριάζει καλύτερα. Πιο αναλυτικά:
√ Το Mountain bike (ποδήλατο βουνού), αν και μπορεί να χρησιμοποιηθεί και στην πόλη, είναι κατάλληλο για ποδηλασία και ανάβαση σε ανώμαλο έδαφος. Γυμνάζει κυρίως τα πόδια και την κοιλιά, ενώ τονώνει όλο το σώμα. Θεωρείται απαιτητική άσκηση γι’ αυτό ενδείκνυται για νεαρότερες ηλικίες, με σχετικά καλή φυσική κατάσταση, χωρίς προβλήματα στη μέση, στα γόνατα ή στις αρθρώσεις. Μισή ώρα ποδηλασία μέτριας έντασης σε βουνό καίει περίπου 350 θερμίδες.
√ Το ποδήλατο πόλης είναι πιο ήπια μορφή αεροβικής άσκησης που βελτιώνει καρδιά, αναπνευστικό σύστημα, γυμνάζει τα πόδια και όλο το σώμα και απευθύνεται σε όλες τις ηλικίες και σωματοτύπους. Μισή ώρα ήπιας μορφής ποδηλασία στην πόλη καίει περίπου 220 θερμίδες.