Όταν ακολουθείς μια υγιεινή διατροφή, πίνεις πολύ νερό, γυμνάζεσαι τακτικά και αποφεύγεις το αλκοόλ και το κάπνισμα διατηρείς το σώμα σου σε καλή φόρμα για να αποκτήσεις ένα μωρό. Υπάρχουν ωστόσο κάποιες τροφές που ενεργοποιούν και βελτιώνουν τη γονιμότητα. Ενσωματώνοντας αυτές τις τροφές στο καθημερινό πρόγραμμα το δικό σου και του συζύγου σου, εξασφαλίζεις ότι λαμβάνεις όλα τα απαραίτητα διατροφικά συστατικά που χρειάζεται ο οργανισμός σου για να κάνεις παιδί.
Σπόροι
Οι σπόροι δημητριακών, όπως το ρύζι, το σιτάρι και η κινόα είναι σύμπλεγμα υδατανθράκων, που όχι μόνο δίνουν ενέργεια στο σώμα ελευθερώνοντας σταδιακά ζάχαρη στα κύτταρα του αίματος, αλλά περιέχουν και βιταμίνες Β και Ε, που είναι απαραίτητες για την αναπαραγωγή των κυττάρων, την ορμονική ισορροπία και την υγεία των ωαρίων και του σπέρματος.
Γαλακτοκομικά προϊόντα
Οι έρευνες έχουν δείξει ότι οι γυναίκες που λαμβάνουν τουλάχιστον μία ποσότητα γαλακτοκομικών προϊόντων πλήρων λιπαρών, υποφέρουν λιγότερο από προβλήματα γονιμότητας, από αυτές που λαμβάνουν μικρή ποσότητα ή καθόλου. Είναι επίσης καλή πηγή ασβεστίου που συντελεί στην ανάπτυξη και διατήρηση του νευρικού συστήματος, των οστών και του αίματος.
Σκόρδο
Αν και δεν είναι γνωστό σαν ρομαντικό φαγητό λόγω της έντονης μυρωδιάς του, το σκόρδο έχει συστατικά που ενεργοποιούν τη γονιμότητα. Είναι εξαιρετική πηγή σεληνίου που ενισχύει την ανδρική γονιμότητα και άρα το σπέρμα. Το σκόρδο επίσης περιέχει βιταμίνη Β6 που βοηθά στην ισορροπία των ορμονών και δυναμώνει το ανοσοποιητικό σύστημα.
Άπαχο κόκκινο κρέας
Το άπαχο κόκκινο κρέας είναι καλή πηγή σιδήρου που προλαμβάνει την αναιμία και μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης υπογονιμότητας. Επίσης είναι καλή πηγή βιταμίνης Β12, που είναι απαραίτητη για τη διατήρηση και την ανάπτυξη του νευρικού συστήματος.
Σπανάκι
Το σπανάκι και τα υπόλοιπα φυλλώδη πράσινα λαχανικά είναι εξαιρετική πηγή φολικού οξέως, που είναι σημαντικό για την παραγωγή του σπέρματος και των ωαρίων. Επίσης περιέχει καλή ποσότητα σιδήρου και βιταμίνης C, που βοηθούν στη βελτίωση της ποιότητας του σπέρματος.
Στρείδια
Έχουν αφθονία σε ψευδάργυρο που ενισχύει τη γονιμότητα. Ο ψευδάργυρος συχνά θεωρείται το πιο σημαντικό θρεπτικό συστατικό για αύξηση της γονιμότητας, ενώ βοηθά και στην καλή υγεία του σπέρματος και των ωαρίων. Αν δε σου αρέσουν τα στρείδια, ψευδάργυρο σε μικρότερη ποσότητα βέβαια, μπορείς να βρεις και στα φασόλια, στα αυγά, στα καρύδια και στη φλούδα των κολοκυθών.