Ο σίδηρος είναι απαραίτητος στον οργανισμό, ειδικά σε γυναίκες που βρίσκονται στην εμμηνόπαυση ή περιμένουν παιδί.
Γι’ αυτό πρέπει όχι απλώς να τρώμε τροφές πλούσιες σε σίδηρο, αλλά επιπλέον να τις καταναλώνουμε σε μεγάλες ποσότητες και να επιλέγουμε εκείνες με το μεγαλύτερο ποσοστό απορροφήσιμου σιδήρου. Τα τρόφιμα με τη μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε σίδηρο είναι: μοσχάρι, χοιρινό, πουλερικά, σπανάκι, μπρόκολο, αποξηραμένα δαμάσκηνα, φακές, κόκκινα φασόλια, θαλασσινά, συκώτι και σόγια.
Τα τρόφιμα πλούσια σε βιταμίνη C αυξάνουν την απορρόφηση σιδήρου από τον οργανισμό, γι’ αυτό καλό είναι να συνδυάζονται με τις παραπάνω τροφές. Για παράδειγμα, συνοδέψτε το σπανάκι ή το μπρόκολο με λεμόνι, αφού έτσι αυξάνετε την απορρόφηση σιδήρου έως και 70%.
Από την άλλη, υπάρχουν 4 τροφές που μειώνουν πολύ την απορρόφηση σιδήρου, όπως το γάλα, το μαύρο τσάι, ο καφές και το κόκκινο κρασί και είναι προτιμότερο να αποφεύγονται έως και 2 ώρες πρίν ή μετά την κατανάλωση των καλών πηγών σιδήρου.