Οι γιορτινές μέρες είναι ευχάριστες, ωστόσο εάν αφεθούμε σε όλες τις απολαύσεις, το πιθανότερο είναι όχι μόνο να κουραστούμε αλλά και να θέσουμε σε κίνδυνο την υγεία μας.

Συνεπώς, για να αποφύγουμε την δυσπεψία χωρίς να στερηθούμε τις λιχουδιές του Πάσχα καλό είναι να έχουμε υπόψιν μας τα εξής:
* Το βράδυ της ανάστασης καταναλώνουμε σούπα (μαγειρίτσα), έτσι ώστε να μην βαρύνουμε το στομάχι μετά τη νηστεία της σαρακοστής.
* Καταναλώστε το κρέας χωρίς την πέτσα και αφαιρέστε το ορατό λίπος.
* Προτιμήστε το κατσίκι, που έχει λιγότερο λίπος από το αρνί.
* Μη μένετε νηστικοί μέχρι το βράδυ της Ανάστασης.
* Μην πέσετε για ύπνο προτού περάσουν 3 ώρες από τη στιγμή που φάγατε.
* Περπατήστε λίγο μετά το φαγητό. Το περπάτημα είναι μια άσκηση που διευκολύνει τη χώνεψη.
* Συνοδεύετε το γεύμα σας με σαλάτα.
* Προτιμήστε το κρασί από την μπίρα, η οποία μπορεί να σας «φουσκώσει».
* Αντιμετωπίστε εναλλακτικά τη δυσπεψία, πίνοντας σόδα ή αφεψήματα (π.χ. μέντα, δενδρολίβανο, χαμομήλι)

Το αλκοόλ σάς προκάλεσε χανγκόβερ ή μεθύσατε
Τα αλκοολούχα ποτά σπάνια λείπουν από το πρόγραμμα τις ημέρες των γιορτών. Ωστόσο, η υπερβολική κατανάλωσή τους μπορεί να έχει δυσάρεστες επιπτώσεις, όπως πονοκέφαλο και μέθη. Πώς θα το αποφύγετε
* Για να αποφύγουν τη μέθη, οι Ρωμαίοι έπιναν ένα μικρό ποτήρι ελαιόλαδο πριν το ποτό. Εσείς αρκεστείτε σε μικρότερη ποσότητα. Πιείτε μια κ.σ. λάδι, μία ώρα προτού καταναλώσετε αλκοόλ. Παρόμοια δράση έχουν, επίσης, ένα ποτήρι γάλα.
* Πίνετε αρκετό νερό μαζί με το ποτό σας.
* Μην αναμειγνύετε αναψυκτικά με αλκοόλ.
* Μην πίνετε ποτέ με άδειο στομάχι.
* Αντιμετωπίστε την υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ πίνοντας αφέψημα από γαρίφαλο.

Γιούλη Φραγκιαδουλάκη
Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, BSc