Το να θέτεις τους στόχους σου και να τους πετυχαίνεις είναι πολύ σημαντικό, αλλά κάποιες στιγμές το καλύτερο που έχεις να κάνεις είναι να σταματήσεις να πιέζεις τον εαυτό σου.
Σου παρουσιάζουμε 3 περιπτώσεις που μπορεί να είναι δύσκολο να το καταφέρεις, αλλά σίγουρα αξίζει τον κόπο να το κάνεις.
1. Κατά τη διάρκεια του μεσημεριανού σου διαλείμματος
Μπορεί να σκέφτεσαι ότι αν συνεχίσεις να δουλεύεις και την ώρα του διαλείμματός σου, θα τελειώσεις τις υποχρεώσεις σου στην ώρα τους. Σε μία πρόσφατη έρευνα 1 στους 5 ανθρώπους παραδέχτηκε ότι όντως το κάνει.
Οι συνέπειες της καθιστικής ζωής και εργασίας ποικίλουν από τους πόνους στη μέση και τον αυχένα μέχρι και τον αυξημένο κίνδυνο σοβαρών ασθενειών όπως είναι η καρδιαγγειακή νόσος και ο καρκίνος. Ακόμα κι αν τρως την πιο υγιεινή σαλάτα του κόσμου, αν το κάνεις πάνω από το πληκτρολόγιό σου διατηρώντας την ίδια στάση σώματος όπως κατά τη διάρκεια της εργασίας σου τις τελευταίες 5 ώρες, ο οργανισμός σου δεν καταφέρνει να απορροφήσει τα θρεπτικά συστατικά του φαγητού σου. Άλλωστε μιλάμε για διάλειμμα. Φύγε από το γραφείο, χαλάρωσε ή πήγαινε για έναν 10λεπτο περίπατο.
2. Στο τέλος της προπόνησής σου
Σίγουρα δεν είναι καλή ιδέα να σηκώνεις μεγαλύτερο βάρος από αυτό που αντέχεις. Έτσι και στη γυμναστική, αν δεν πιέζεσαι κατά τη διάρκεια της προπόνησής σου, είναι πιο πιθανό να θέλεις να γυμναστείς ξανά.
Σκέψου το! Αν η άσκηση είναι για ’σένα μία αρνητική εμπειρία, πόσες πιθανότητες υπάρχουν να θελήσεις να το ξανακάνεις; Είναι μεν σημαντικό να προσπαθείς να κάνεις το καλύτερο και να ξεπερνάς τα όριά σου, απλά σιγουρέψου ότι θα χαλαρώσεις στο τέλος για να σου μείνει η θετική εντύπωση από την προπόνησή σου. Ερευνητές έχουν αποκαλύψει ότι οι εντυπώσεις μας διαμορφώνονται ανάλογα με το πώς εκλαμβάνεται μία εμπειρία στην πιο έντονή της φάση, αλλά και από το πώς νιώθουμε όταν αυτή λάβει τέλος.
3. Όταν δεν φροντίζεις τον εσωτερικό εαυτό σου
Μερικές φορές είναι δύσκολο να παραδεχτείς ότι ρίχνεις το βάρος και την προσοχή σου σε κάποιους τομείς της ζωής σου με συνέπεια να παραμελείς κάποιους άλλους. Μπορεί να είσαι στην καλύτερη φυσική κατάσταση επειδή προσέχεις πολύ τη διατροφή σου, αλλά πότε ήταν η τελευταία φορά που ασχολήθηκες με την ψυχική σου υγεία;
Βοηθάει να ασχολούμαστε με όλους τους τομείς της ζωής μας: πνευματική, νοητική και συναισθηματική. Βαθμολόγησε από το 1 (καθόλου) μέχρι το 10 (πολύ) το πόσο ασχολείσαι με κάθε έναν από αυτούς και αν η βαθμολογία σου σε κάποιον τομέα είναι μικρότερη από 6, τότε μάλλον ήρθε η ώρα που θα πρέπει να ασχοληθείς ενεργά. Κάνε ένα πρόγραμμα για να φροντίζεις τον εαυτό σου και τις πλευρές της ζωής σου που δεν ευδοκιμούν.