Η έντονη άσκηση είναι πιο ευεργετική από την άσκηση που γίνεται σε ήπιους ρυθμούς. Οπότε δεν υπάρχει πια λόγος να κάνετε παράπονα ότι δεν έχετε αρκετό χρόνο στη διάθεση σας για να ασκηθείτε αποτελεσματικά.\r\n\r\nΜε μόλις 35 λεπτά έντονης άσκησης, 3 φορές την εβδομάδα και μέσα σ’ ένα διάστημα 10 εβδομάδων έχουν σημειωθεί τα παρακάτω:\r\n\r\n-Αύξηση της μέγιστης πρόσληψης οξυγόνου(VO2), ίσως το καλύτερο μέσο αξιολόγησης της φυσικής κατάστασης \r\n-μείωση της αρτηριακής πίεσης\r\n-μείωση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα\r\n-μείωση του σωματικού λίπους \r\n-μείωση των επιπέδων της ολικής χοληστερόλης, της χαμηλής πυκνότητας (κακής-LDL),και της “οξειδωμένης” LDL χοληστερόλης που προκαλεί σχηματισμό πλάκας στις αρτηρίες. (PLOS One, June 4, 2013).\r\n Η έντονη άσκηση σας κάνει πιο δυνατούς, σας ενισχύει την αντοχή (EMBO J, May 2, 2014;33(9):1027-43), βοηθά να χάσετε αλλά και να ελέγχετε το βάρος σας. (International Journal of Sport Nutrition and Exercise Metabolism, January 2001;11(1):1-14).\r\n\r\nΗ έντονη άσκηση είναι πιο αποτελεσματική για τη μείωση του κοιλιακού λίπους σε σχέση με την χαμηλής ή μέτριας έντασης άσκηση (Medicine & Science in Sports & Exercise, November 2008; Metabolism 1991(May);40(5):55-551).\r\n\r\nΠριν ξεκινήσετε όμως είναι καλό πρώτα να συνειδητοποιήσετε ότι ένα πρόγραμμα με έντονη άσκηση μπορεί να προκαλέσει τραυματισμούς και λοιπές καρδιαγγειακές επιπλοκές. Άρα είναι σημαντικό να έχει προηγηθεί έλεγχος σε συνεργασία με τον γιατρό σας, ενώ η άσκηση θα ξεκινήσει για τις πρώτες 4-6 εβδομάδες με πιο εύκολο ρυθμό.\r\n\r\nΒησσαρίων Ζέρβας\r\nC.C.W..C, P.T Spectrum Health Rehabilitation & Sports\r\nwww.viswellness.com\r\n \r\n\r\n\r\n