Το πρωτόκολλο Τabata, είναι ένα είδος προπόνησης που αποκτά όλο και περισσότερους υποστηρικτές ανά τον κόσμο και βασίζεται στη γυμναστική υψηλής έντασης με πολλά σύντομα διαλείμματα (διαλειμματική προπόνηση). Δημιουργήθηκε το 1996 από τον Γιαπωνέζο Izumi Tabata και στοχεύει στη μέγιστη καύση λίπους και γράμμωση του σώματος, στον ελάχιστο δυνατό χρόνο.\r\n\r\nΓυμνάζει ταυτόχρονα όλες τις μυϊκές ομάδες του σώματος, βελτιώνει την αερόβια και αναερόβια ικανότητα του αθλούμενου, ενώ προσφέρει ορατά αποτελέσματα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα. Συνήθως η συνολική του διάρκεια είναι 4 λεπτά και είναι κατάλληλο για πολυάσχολους ανθρώπους.\r\n\r\nΈνα ενδεικτικό πρόγραμμα γυμναστικής με την τεχνική Τabata είναι:\r\n\r\n(5′ τρέξιμο σε χαλαρό ρυθμό για ζέσταμα, είναι προαιρετικό, αλλά απαραίτητο ειδικά αν δεν γυμνάζεσαι συστηματικά)\r\n● 20” τρέξιμο υψηλής έντασης. Μπορείς να τρέχεις σε κάποιο γήπεδο προπόνησης, ή στο σπίτι σου, σε στατικό ποδήλατο ή ελλειπτικό μηχάνημα. Το μυστικό είναι τρέξεις με τη μεγαλύτερη ένταση και ταχύτητα.\r\n● 10” χαλάρωση\r\n● Επαναλαμβάνεις το ίδιο πρόγραμμα των 30΄΄ για 8 φορές, συνολικά 4 λεπτά.\r\n\r\n