Ας ξεκινήσουμε με την απάντηση στο ερώτημα «Τι είναι οι καλοί υδατάνθρακες;». Η πιο απλή απάντηση που θα μπορούσαμε να δώσουμε, είναι ότι πρόκειται για μη επεξεργασμένους υδατάνθρακες, στην καθ’ όλη φυσική τους κατάσταση ή πολύ κοντά σε αυτήν. Με λίγα λόγια, έχουν μεταβληθεί ή επεξεργαστεί από ελάχιστα έως καθόλου. Οι περισσότεροι εμπειρογνώμονες διατροφής και υγείας συμφωνούν ότι τα πράσινα λαχανικά είναι οι απόλυτοι καλοί υδατάνθρακες και πιο συγκεκριμένα, τα πιο φυλλώδη και ινώδη λαχανικά και φρούτα. Τα φασόλια, τα όσπρια, οι ξηροί καρποί και οι σπόροι, ανήκουν κι αυτοί στην κατηγορία των καλών υδατανθράκων, καθώς επίσης και τα τρόφιμα ολικής αλέσεως όπως ψωμί, δημητριακά ή ζυμαρικά.\r\n\r\nΤι σου προσφέρουν οι καλοί υδατάνθρακες:\r\n\r\n• Είναι πλούσιοι σε φυτικές ίνες και αποτρέπουν το αίσθημα της πείνας για περισσότερη ώρα, σε βοηθούν να διατηρείς τον έλεγχο της ποσότητας που καταναλώνεις, σε γεμίζουν με ενέργεια, μειώνουν τη χοληστερίνη και αποβάλλουν τις τοξίνες από το σώμα σου.\r\n\r\n• Έχουν χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη, που σημαίνει ότι σταθεροποιούν τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα και την παραγωγή ινσουλίνης.\r\n\r\n• Είναι υψηλοί σε περιεκτικότητα θρεπτικών συστατικών, όπως οι βιταμίνες, τα μέταλλα, τα ένζυμα και άλλα φυτοθρεπτικά συστατικά που προάγουν την υγεία και βοηθούν στην πρόληψη χρόνιων ασθενειών και παθήσεων.\r\n\r\n• Περιέχουν λίγες θερμίδες (εκτός από τα καρύδια και τα σπόρια) και δημιουργούν το αίσθημα του κορεσμού, καθώς σου παρέχουν βιώσιμη ενέργεια, συμβάλλουν στην υγιή απώλεια βάρους, αλλά και τη μακροχρόνια διατήρησή του.\r\n\r\n• Διεγείρουν φυσικά τον μεταβολισμό και βοηθούν στην καύση λίπους.\r\n\r\n