Ήρθε η άνοιξη και αυτό σημαίνει ότι πολύ σύντομα θα βρεθείς καλεσμένη σε κάποιο BBQ! Ωραία ιδέα, αλλά τι θα γίνει με τη διατροφή σου; Είναι πολύ δύσκολο να τρως υγιεινά σε τέτοιου είδους κοινωνικές περιστάσεις, ειδικά όταν το μενού είναι τόσο πλούσιο που δεν ξέρεις τι να επιλέξεις και τελικά καταλήγεις να τρως απ’ όλα! Όχι πια! Σύμφωνα με γνωστούς διαιτολόγους, εδώ είναι οι καλύτερες και χειρότερες διατροφικές επιλογές που μπορείς να κάνεις σε ένα BBQ party.
Προσπάθησε να αποφύγεις:
1. Barbecue Sauce. Η BBQ sauce είναι πλούσια σε φρουκτόζη και σάκχαρα. Μόνο μία ή δύο κουταλιές αρκούν για να ανεβάσουν τα επίπεδα σακχάρων στο αίμα.
2. Σάντουιτς με χοιρινό κρέας. Αυτό το αγαπημένο σνακ περιέχει μεγάλη ποσότητα νατρίου και μία μόνο μερίδα ξεπερνάει κατά πολύ την ημερήσια συνιστώμενη δόση. Ανάλογα και με τη sauce με την οποία συνδυάζεται, αυτό μπορεί να προσθέσει όχι μόνο υψηλές ποσότητες ζάχαρης, αλλά και θερμίδες.
3. Cheese Burgers. Το κρέας από μόνο του είναι υψηλό σε θερμίδες και κορεσμένα λίπη, πόσο μάλλον σε συνδυασμό με το τυρί που σερβίρεται συνήθως. Έτσι αυξάνεις τις θερμίδες, τα κορεσμένα λίπη και το νάτριο. Επίσης, όταν μαγειρεύουμε το κρέας σε μεγάλες θερμοκρασίες απελευθερώνονται περισσότερες τοξίνες, οι οποίες όχι μόνο είναι καρκινογόνες, αλλά ευνοούν και την εμφάνιση του πρηξίματος.
4. Σαλάτα Λάχανο. Η υψηλή περιεκτικότητα μαγιονέζας καταστρέφει αυτό το κατά τα άλλα θρεπτικό ορεκτικό. Το εμπλουτίζει με κορεσμένα λίπη και μπορεί να ξεπεράσεις το όριο των συνιστώμενων θερμίδων ανά ημέρα πριν προλάβεις να φας το κυρίως πιάτο!
5. Hot Dogs. Η σύσταση των hot dogs είναι βαριά, καθώς αποτελούνται από διάφορα μέρη που μάλλον δεν θα ήθελες να γνωρίζεις, αλλά είναι και υψηλά σε περιεκτικότητα νατρίου. Βάλε τα δυνατά σου για να τα αποφύγεις!

Να προτιμήσεις:
1. Καλαμπόκι. Ειδικά αν είναι μαγειρεμένο χωρίς βούτυρο, αυτή η καλοκαιρινή λιχουδιά μπορεί να ικανοποιήσει τη λιγούρα σου χωρίς να σου προσθέσει έξτρα θερμίδες. Το καλαμπόκι είναι πλούσιο σε ανθεκτικούς υδατάνθρακες και φυτικές ίνες.
2. Σαλάτα λάχανο με ξύδι: Μπορείς να αντικαταστήσεις τη μαγιονέζα με μία ελαφριά και υγιεινή sauce από ξύδι.
3. Μπιφτέκια λαχανικών. Τα λαχανικά σε αντίθεση με το κρέας δεν περιέχουν τοξίνες, ακόμα και αν μαγειρευτούν σε μεγάλες θερμοκρασίες. Είναι πλούσια πηγή βιταμινών και μετάλλων και σου εγγυώνται το feeling του BBQ, χωρίς περιττές θερμίδες και λίπη.
4. Ψητό κοτόπουλο ή ψάρι: Το ψάρι και το μαριναρισμένο (χωρίς πέτσα) κοτόπουλο είναι πολύ νόστιμα στη σχάρα και πολύ πιο ελαφριά απ’ ότι το κόκκινο κρέας. Δοκίμασέ το με λίγο λεμόνι ή διάφορα αρωματικά βότανα για μία ξεχωριστή γεύση.
5. Ψητά φρούτα. Είναι ένα επιδόρπιο τόσο απλό, όσο όμως και νόστιμο! Για παράδειγμα το ψητό πεπόνι είναι πλούσιο σε βιταμίνη C και λυκοπένιο και ενυδατώνει τον οργανισμό σου. Γίνε δημιουργική και δοκίμασε να ψήσεις ροδάκινα και ανανά.