Οι περισσότεροι άνθρωποι γνωρίζουν ότι η κατανάλωση αρκετής ποσότητας νερού, βιταμινών, μετάλλων, αμινοξέων, λιπαρών οξέων και υδατανθράκων βοηθούν στη βελτίωση της υγείας. Αυτό όμως που δεν γνωρίζουν είναι ότι υπάρχει μία σημαντική ομάδα μικροσυστατικών, τα φυτοστοιχεία, που βρίσκονται στα τρόφιμα και έχουν την ιδιότητα να προλαμβάνουν τις ασθένειες και να αποκαθιστούν την υγεία.
fruitrainbow
Μέχρι σήμερα έχουν ανακαλυφθεί περισσότερα από 2.000 φυτοστοιχεία, ενώ ανακαλύπτονται συνεχώς νέα. Οι σημαντικότερες κατηγορίες είναι:
Ανθοκυανίνες: αυτές οι φυσικές χρωστικές ουσίες δίνουν στα φρούτα το κόκκινο-μωβ χρώμα τους. Σύμφωνα με έρευνες, οι ανθοκυανίνες βελτιώνουν ικανοποιητικά τη μνήμη και βοηθούν στην ενεργοποίηση του μεταβολισμού και στη γρήγορη καύση του λίπους. Βρίσκονται στα κόκκινα σταφύλια, κεράσια, βατόμουρα και φράουλες.
Καροτενοειδή: ονομάζονται οι κίτρινες, πορτοκαλί και κόκκινες χρωστικές ουσίες που βρίσκονται στα καρότα, στις γλυκοπατάτες, στα βερίκοκα, στα μάνγκο, στις κολοκύθες, στα ροδάκινα και στα άλλα φρούτα και λαχανικά παρόμοιου χρώματος. Τα καροτενοειδή βελτιώνουν την όραση, ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα και είναι ισχυρά αντιοξειδωτικά στοιχεία που προλαμβάνουν τον καρκίνο και τον εκφυλισμό των κυττάρων.
Κατεχίνες: Θέλεις να αδυνατίσεις; Προσπάθησε να βάλεις κατεχίνες στη διατροφή σου, οι οποίες βοηθούν στο αδυνάτισμα και στην καύση λίπους. Σύμφωνα με έρευνα του Tufts University οι κατεχίνες αυξάνουν την απώλεια κοιλιακού λίπους μέχρι και 77 %. Βρίσκονται κυρίως στο πράσινο και μαύρο τσάι και στα μήλα.
Φλαβονοειδή: αναφέρονται συχνά από τους διατροφολόγους χάρις στις πολλές αντικαρκινικές και θεραπευτικές ιδιότητες που έχουν. Τα συναντάμε στα βατόμουρα, κεράσια, ρόδια, λευκά και κόκκινα σταφύλια, κόκκινα κρεμμύδια, ντομάτες και καρύδια. Συγκεκριμένα η ρεβεραστρόλη, ένα συγκεκριμένο είδος φλαβονοειδών που βρίσκεται στα κόκκινα σταφύλια έχει τεράστια οφέλη για την καλή υγεία του μυαλού.