Οι παραδόσεις μας αυτές τις μέρες είναι τέτοιες, που επιβάλλουν να γευτούμε όλες τις λιχουδιές που φτιάχνονται από τη νοικοκυρά του σπιτιού.
Πρέπει όμως να είμαστε προσεχτικοί στον τρόπο κατανάλωσης αυτών των γλυκισμάτων, ώστε να μην επιβαρυνθούμε με περιττές θερμίδες και λιπαρά. Γι’αυτό λοιπόν καλό είναι να καταναλώνουμε 1 φέτα τσουρέκι ή 1 κουλουράκι το πρωί με 1 ποτήρι ημίπαχο γάλα. Με αυτόν τον τρόπο δε θα στερηθούμε τίποτα από αυτά και ταυτόχρονα δε θα καταναλώσουμε υπερβολική ποσότητα.
Η διατροφική τους αξία έχει ως εξής:
Πασχαλινά κουλούρια: συμβάλλουν στην ενεργοποίηση του μεταβολισμού, στην ενίσχυση της μνήμης και της πνευματικής διαύγειας, λόγω της περιεκτικότητας σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β. Τα 100 γραμμάρια κουλούρια δίνουν περίπου 374 θερμίδες, 8γρ λίπους και 99mg χοληστερόλης.
Τσουρέκι: Επιπλέον, το αλεύρι, το γάλα και τα αυγά που προστίθονται στο τσουρέκι εφοδιάζουν τον οργανισμό με βιταμίνες και μέταλλα όπως θειαμίνη (Β1), ριβοφλαβίνη (Β2), βιταμίνη Α, D, Ε, μαγνήσιο, σίδηρο, χαλκό, ενισχύοντας την πνευματική διαύγεια, τη λειτουργία της καρδιάς και την πρόληψη από αναιμία. Η ιδιαίτερη γεύση και μυρωδιά του τσουρεκιού οφείλονται στο μαχλέπι και στη μαστίχα, τα οποία έχουν χωνευτικές και τονωτικές ιδιότητες. Τα 100 γραμμάρια τσουρεκιού δίνουν περίπου 386 θερμίδες, 12γρ λίπους και 101mg χοληστερόλης.


Eύα Καφετζή
Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, BSc