Θα φανταζόσουν ότι η κανέλα που βάζουμε στα φαγητά και στον καφέ θα μπορούσε εύκολα να χρησιμοποιηθεί σαν φάρμακο για πολλές παθήσεις;\r\n\r\nΠρόσφατες έρευνες έχουν δείξει ότι η κανέλα έχει πολλά διατροφικά οφέλη για τον οργανισμό, παρόλο που τα μυστικά της είναι ήδη γνωστά εδώ και δεκαετίες. Η κανέλα είναι ένα από τα αρχαιότερα γνωστά μπαχαρικά σε χώρες όπως η Ινδία, η Σρι Λάνκα, η Αίγυπτος, η Ινδονησία, το Βιετνάμ και η Βραζιλία. Οι Αιγύπτιοι χρησιμοποιούσαν κανέλα για να ταριχεύσουν τους νεκρούς, ενώ στο Μεσαίωνα τη χρησιμοποιούσαν με νερό και γαρύφαλλα για να προστατευθούν από την Βουβωνική Πανούκλα.\r\n\r\nΗ κανέλα θεωρείται ιδανικό φάρμακο για το κοινό κρυολόγημα και τον βήχα. Η παραδοσιακή θεραπευτική ιατρική Αyurveda που αναπτύχθηκε στην Ινδία, χρησιμοποιεί κανέλα για το κρυολόγημα και τη δυσπεψία. Στην Κίνα επίσης την χρησιμοποιούν για το κρύωμα, τη διάρροια, τους πόνους της περιόδου και την ναυτία. Επιπλέον, η κινέζικη ιατρική συνιστά κανέλα για τη βελτίωση της κυκλοφορίας του αίματος, αφού προσφέρει ενέργεια στον οργανισμό.\r\n\r\nΈρευνες έχουν δείξει ότι το έλαιο κανέλας έχει αντιβακτηριδιακές ιδιότητες όπως και τα αντισηπτικά σκευάσματα που χρησιμοποιούνται ευρέως στα νοσοκομεία. Οι αντιβακτηριδιακές ιδιότητες της κανέλας βοηθούν στην αντιμετώπιση μολύνσεων από οργανισμούς όπως MRSA και σταφυλόκοκκο.\r\n\r\nΗ κανέλα διαθέτει επίσης αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες. Σύμφωνα με έρευνα στην Δανία, μισό κουταλάκι του γλυκού κανέλα καθημερινά μπορεί να ανακουφίσει από τους πόνους της αρθρίτιδας σε μόλις μία εβδομάδα, ενώ βοηθάει σημαντικά στην πρόληψη καρδιακών ασθενειών, αφού βελτιώνει την κυκλοφορία του αίματος και οξυγονώνει τα κύτταρα.\r\n\r\nΗ κανέλα ενισχύει τη συγκέντρωση, βελτιώνει τη μνήμη και βοηθά στην εγκεφαλική διαύγεια. Έρευνες έχουν δείξει ότι μυρίζοντας απλά κανέλα, μπορείτε να αποκτήσετε μεγαλύτερη συγκέντρωση. Επιπλέον, μειώνει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα, αυξάνει την ινσουλίνη και βελτιώνει τα ποσοστά της καλής χοληστερόλης (ΗDL) έναντι της κακής (LDL). Αυτός ο δυνατός συνδυασμός μπορεί ενδεχομένως να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη.\r\n\r\nΓια σίγουρη πρόληψη, αρχίστε από σήμερα να προσθέτετε μισό κουτάλι κανέλας στην καθημερινή σας διατροφή, όπως στο κουάκερ, στα δημητριακά και στο γάλα. Προσοχή όμως, αφού μεγάλες ποσότητες κανέλας επιταχύνουν τους χτύπους της καρδιάς, προκαλούν δύσπνοια και προβλήματα χώνεψης.