Πέρα από τους ξηρούς καρπούς, που θεωρούνται υγιεινό θρεπτικό σνακ που χαρίζει ενέργεια, υπάρχουν και οι σπόροι που είναι εξαιρετική πηγή πρωτεΐνης, φυτικών ινών και απαραίτητων στοιχείων για τον οργανισμό. Δες λοιπόν ποιους σπόρους είναι καλό να εντάξεις στην καθημερινή σου διατροφή και ποια είναι τα οφέλη τους για το σώμα.
√ Οι κολοκυθόσποροι μειώνουν τη χοληστερίνη, συντελούν στην υγεία του προστάτη και είναι πλούσιοι σε φυτικές στερόλες και φυτοχημικά. Επίσης, είναι εξαιρετική πηγή πρωτεΐνης, φυτικών ινών, καλίου και μαγνησίου.
√ Οι σπόροι chia, αν και δεν είναι διαδεδομένοι στην ελληνική κουζίνα, θεωρούνται υπερτροφή παγκοσμίως. Είναι πλούσιοι σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, πρωτεΐνες, φυτικές ίνες και ασβέστιο. Μπορούν να προστεθούν στο γιαούρτι, σε muffins, σε smoothies ή σε σαλάτες.
√ Ο λιναρόσπορος είναι εξαιρετική πηγή ωμέγα-3 λιπαρών οξέων, με μεγάλη αντιφλεγμονώδη δράση. Μειώνει τη χοληστερίνη, την αρτηριακή πίεση, βοηθά στην καλή λειτουργία του γαστρεντερικού συστήματος, ενώ σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες βοηθά στην πρόληψη του καρκίνου του μαστού. Οι λιναρόσποροι μπορούν να φαγωθούν μαζί με σαλάτες, δημητριακά και γλυκά.
√ Μία χούφτα ηλιόσπορων περιέχει μεγάλη ποσότητα μαγνησίου, σεληνίου και βιταμίνης Ε, που επιβραδύνει τη φθορά των κυττάρων και καταστρέφει τις ελεύθερες ρίζες.