Μελομακάρονα και κουραμπιέδες, τα παραδοσιακά γλυκά των Χριστουγέννων. Νόστιμα μεν, άλλα πως μεταφράζονται σε θερμίδες και λιπαρά;
Ένας μεσαίος κουραμπιές περιέχει περίπου 200 θερμίδες και 12 γραμμάρια λίπους, ενώ είναι πλούσιος σε κορεσμένα λιπαρά εξαιτίας της μεγάλης ποσότητας βουτύρου που περιέχει. Η ζάχαρη άχνη και το αλεύρι ανεβάζουν επίσης την ποσότητα των υδατανθράκων.
Ένα μέτριο μελομακάρονο από την άλλη περιέχει 30 θερμίδες και 2 γραμμάρια λίπους λιγότερα και περιέχει πιο υγιεινά θρεπτικά συστατικά, όπως το πορτοκάλι, το μέλι, τα καρύδια και το ελαιόλαδο.
Αν έπρεπε λοιπόν να επιλέξουμε με βάση τη θρεπτική και όχι τη θερμιδική αξία, αφού πάνω κάτω είναι το ίδιο, θα λέγαμε ότι είναι προτιμότερο το μελομακάρονο από τον κουραμπιέ, έχοντας πάντα στο μυαλό μας την κατανάλωση με μέτρο.